22 januari 2018, Amsterdam – Begin deze maand werd bekend gemaakt dat van 5-11 maart 2018 de eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats zal vinden in Nederland. Vandaag zijn officieel alle 53 partners van de campagne bekend, waaronder 9 retailers.
In twee weken tijd van 43 naar 53 partners
Op het moment van de bekendmaking van het nieuws op 4 januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. In twee weken tijd sloten nog 10 partijen zich aan, waaronder Aldi, COOP, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus.Guru.
De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariër. Boerdam: “Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland, en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen. Er staat iets moois te gebeuren van 5 tot 11 maart.” Vanaf vandaag is aansluiten als partner niet meer mogelijk.
53 partners waaronder 9 retailers
De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, COOP, DEEN, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, OLIJCK zeegroenten, Peak’s Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, VEANN, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.
Voor meer informatie over de Nationale Week Zonder Vlees, de doelstelling en activiteiten van de campagne, kijk op weekzondervlees.nl.
Over Nationale Week Zonder Vlees
Van 5-11 maart 2018 vindt de eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Dit is het initiatief van Isabel Boerdam, bekend van het blog en boek De Hippe Vegetariër. Deze week zal vanaf nu jaarlijks gehouden worden. Het doel van de campagne is Nederland op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Kijk voor een overzicht van de activiteiten op weekzondervlees.nl.
Meer informatie, beeldmateriaal of interviewaanvragen?
Neem contact op met Stichting Nationale Week Zonder Vlees: Isabel Boerdam via weekzondervlees@gmail.com .